Pages Menu
Categories Menu

Posted by on Paź 22, 2012 in Cena w sklepie internetowym, E-commerce, Sklep internetowy | 2 comments

Walczyć ceną czy jakością? Czy sklep internetowy musi sprzedawać najtaniej, by osiągnąć sukces?

Walczyć ceną czy jakością? Czy sklep internetowy musi sprzedawać najtaniej, by osiągnąć sukces?

Bardzo niska cena w sklepie internetowym to niewątpliwe jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie klientów. Czy w takim razie da się utrzymać sklep internetowy pobierający nieco wyższą marżę, za to dbający o wysoką jakość usług? Da się, ponieważ cena to nie wszystko – mnóstwo klientów ceni sobie także inne aspekty udanego zakupu.

Na rynku sklepów internetowych wciąż panuje ostra walka o klienta. Przyjęło się, że tylko te najtańsze oferty są w stanie przyciągnąć klienta. Niska cena w sklepie internetowym to rzeczywiście najlepszy chwyt marketingowy. Niestety, bardzo często dzieje się to kosztem jakości. Jakości obsługi, warunków gwarancyjnych, przesyłki, a czasem nawet jakością produktu. Kto na tym traci? Wszyscy. Klient, bo kupi może 2 zł taniej, za to dostaje towar na przykład uszkodzony w trakcie transportu, w dodatku trudno mu dochodzić swoich praw, bo kupił w najtańszym sklepie, a najtańszy sklep internetowy musiał stać się najtańszy jakimś kosztem. Sprzedawca, bo musi zrezygnować z wielu innych ważnych rzeczy, aby jego cena w sklepie internetowym była najniższa.

Można? Można.

Czy w takim razie możliwe jest zachęcenie klienta do kupna produktu, jeśli jego cena w sklepie internetowym nie jest tą najniższą na rynku? Czy da się skutecznie prowadzić sklep internetowy bez obniżania jakości? Da się. Na ten sukces składa się jednak kilka bardzo ważnych czynników.

Strona produktu

Przede wszystkim należy zadbać o dobrą prezentację produktu. Sklep internetowy, który przedstawia klientom zdjęcia kiepskiej jakości, dwa zdania opisu i nie raczy poinformować, ile będzie kosztowała przesyłka, może przyciągnąć klientów chyba tylko ekstremalnie niską ceną. Wciąż jednak żyje na tym świecie mnóstwo osób, które jakość cenią sobie o wiele bardziej, niż oszczędność 2 zł na produkcie. Przygotujmy dobrą ofertę, przyłóżmy się do wykonania naprawdę dobrych zdjęć. Zbierzmy opinie użytkowników. Zadbajmy o to, aby nasz sklep internetowy wyglądał dobrze, był przejrzysty. W takim wypadku nawet wyższa cena w sklepie internetowym nie odstraszy klienta, który ceni sobie jakość i rzetelność.

Dostępność produktu

Kolejna sprawa to dostępność towaru. Sklep internetowy, który nie raczy informować klientów, iż towar sprowadza od producenta i trzeba poczekać tydzień lub dłużej na przesyłkę, szybko straci w oczach klienta. Ile to już było takich sytuacji, gdy ktoś zamawiał w internecie produkt, który miał być prezentem na określony dzień, a przesyłka została dostarczona dzień lub dwa po tej dacie. Wystarczy poczytać na Allegro opinie o sprzedawcach zabawek. Jeśli klient wie, że dany produkt dostanie za dzień lub dwa, będzie o wiele bardziej skłonny go kupić. Pewne badania wykazały, że blisko jedna czwarta potencjalnych klientów rezygnuje z zakupu, jeśli nie jest w stanie oszacować terminu otrzymania przesyłki. Niska cena w sklepie internetowym niewiele tu pomoże.

Wiarygodność sklepu

Jedną z najważniejszych cech charakteryzujących dobry sklep internetowy jest jego wiarygodność. Zadbajmy o system opiniowania produktów i usług. Jeśli potencjalny klient zobaczy wiele pozytywnych opinii i wysoką ocenę internautów, będzie bardziej skłonny skorzystać z naszych usług, nawet jeśli cena w sklepie internetowym będzie nieco wyższa. Wyjątkowo niska cena w połączeniu z niewiadomą lub wątpliwą reputacją sklepu to mieszanka odstraszająca dla wielu klientów. Szczególnie, gdy kupują drogie rzeczy. Chętniej zapłacą więcej, aby mieć pewność, że kupują u sprawdzonego źródła.

2 komentarze

  1. Czekam na kolejne wpisy!

  2. ciekawy artykuł

Post a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *