Pages Menu
Categories Menu

Posted by on Gru 10, 2012 in E-commerce, Sklep internetowy | 0 comments

Skąd wziąć pomysł na e-biznes?

Skąd wziąć pomysł na e-biznes?

W powszechnej świadomości e-biznes jest najprostszym sposobem na zarabianie pieniędzy, a ilość pomysłów jest wręcz nieograniczona. Skąd w takim razie tak dużo pomysłów, które kończą się kompletnym fiaskiem? Jaki jest klucz do skutecznego e-biznesu?

Sklep internetowy jest najczęściej wybieraną formą prowadzenia e-biznesu, czyli biznesu prowadzonego w przeważającej części przez internet. W zasadzie pomysł na e-biznes sprowadza się do określenia produktu lub usługi, które chcemy sprzedawać, i sposobu ich sprzedawania. Prawda jest taka, że byle jaki pomysł na biznes internetowy można znaleźć w pięć minut. Sprzedawać przecież można wszystko, a sposób zdobycia towarów nie jest wybitnie komplikowany. Jednak byle jaki e-biznes będzie się byle jak rozwijał, a co za tym idzie przynosił byle jakie dochody, a w finale może po prostu upaść. Szukamy pomysł na dobry e-biznes. Jak to zrobić?

Jak się robi, co się lubi…

Pomysły można czerpać przede wszystkim z własnych pasji i własnego doświadczenia. W zasadzie mamy dwie możliwości – możemy robić, to, na czym się znamy, nawet jeśli nie za bardzo to lubimy, lub robić to, co lubimy, nawet jeśli nie za bardzo się na tym znamy. Oczywiście idealnie byłoby połączyć te dwie rzeczy – robić coś, co lubimy, i na czym się znamy. Jeśli to niemożliwe, raczej przychylajmy się do tego, co nas interesuje, ponieważ wiedzę zawsze można zdobyć. Decydowanie się na działanie w branży, która niezbyt nas pociąga, może spowodować szybkie wypalenie.

Czym e-biznes może służyć

Każdy biznes, nie tylko internetowy, powinien opierać się na pragnieniu zaspokajania potrzeb ludzkich. Dokładnie zbadajmy, jakie potrzeby ma grupa docelowa naszego e-biznesu. Mnóstwo działalności upada właśnie dlatego, że ich założyciele źle ocenili potrzeby grupy docelowej, albo nawet w ogóle nie podjęli wysiłku, aby te potrzeby rozpoznać. To, że my chcemy sprzedawać części do rowerów w naszym e-sklepie, ponieważ kochamy rowery i lubimy je naprawiać wcale nie oznacza, że rowerzyści będą chcieli to kupować. Mogą przecież woleć kupować części w stacjonarnych sklepach. Oczywiście jest to tylko przykład, który wcale nie musi mieć pokrycia w rzeczywistości, jednak obrazuje, jak łatwo można pomylić się w ocenie potrzeb grupy docelowej. Kluczem do sukcesu jest znalezienie niszy. Nie oznacza to jednak, że nisza jest tam, gdzie e-sklepów jest bardzo mało. Nisza czasem może być tam, gdzie istniejące sklepy internetowe nie spełniają potrzeb konsumentów.

Dobry pomysł?

Bardzo ważnym elementem w początkach e-biznesu jest uczciwa ocena naszych możliwości. Być może interesujemy się programowaniem i chcielibyśmy sprzedawać programy komputerowe. Jeśli jednak nie mamy dostatecznych umiejętności, to albo wydamy dużo pieniędzy na zatrudnienie specjalisty, albo poświęcimy zbyt dużo czasu na stworzenie naszego produktu. W tym samym czasie konkurencja zrobi to samo co my szybciej, lepiej i taniej. Dobrym pomysłem jest skonsultowanie się w tym względzie ze specjalistą – osobą, która osiągnęła sukces w e-biznesie i jest w stanie stwierdzić, czy nasz pomysł jest naprawdę dobrym pomysłem.

Post a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *