Pages Menu
Categories Menu

Posted by on Lis 7, 2012 in E-commerce, E-mail marketing, Sklep internetowy | 0 comments

Jak zdobyć klientów do e-sklepu?

Jak zdobyć klientów do e-sklepu?

E-sklep może się promować na wiele sposobów. Aby zdobyć klientów, możemy zainwestować w reklamę, rozdawać ulotki lub skupić się na e-mail marketingu. Ten ostatni sposób może się okazać bardzo skuteczny, o ile dobrze zaplanujemy naszą kampanię.

Nasz sklep internetowy wygląda dobrze, jest zoptymalizowany, ma zdjęcia w wysokiej rozdzielczości i zachęcające opisy produktów. A klientów jak nie było, tak nie ma. Niestety, konkurencja na rynku e-sklepów jest bardzo duża. Nie ma co oczekiwać, że klienci pojawią się sami, szczególnie na początku, gdy nasza strona ma jeszcze niską pozycję w wyszukiwarce. Konieczne będzie zdobycie klientów. Jak to zrobić?

Bilbord z e-sklepem

Pierwszym, co może przyjść nam do głowy jest reklama. Owszem, to duża inwestycja, ale każdy musi się na początku reklamować. Nie ma się co łudzić – chyba tylko niewielki odsetek początkujących przedsiębiorców – na przykład tych, którzy wygrali w totka lub dostali milion euro w spadku po babci ze Szwajcarii –stać na wykupienie reklamy telewizyjnej. Reklama prasowa też jest droga i nie daje oczekiwanego efektu, szczególnie jeśli działamy w branży e-commerce. Najlepiej reklamować sklep internetowy w internecie. Warto jednak uważnie kontrolować miejsca, w którym będą pojawiały się nasze reklamy. Jeśli sprzedajemy akcesoria motoryzacyjne, reklama na portalu dedykowanego młodym mamom raczej nie odniesie większego sukcesu.

E-mailing w formie skutecznej

Drugim skutecznym sposobem na pozyskanie klientów sklepu internetowego jest e-mailing. W zależności od metody, jaką wybierzemy, zwykle jest tańszy i bardziej skuteczny od tradycyjnej reklamy. Do rozpoczęcia skutecznego e-mail marketingu potrzebujemy bazy adresowej, programu do e-mailingu, no i oczywiście produktu, który chcemy sprzedawać.

O ile z zakupieniem programu do e-mailingu nie będziemy mieli większego problemu, o tyle bazę adresową musimy dobrać rozważnie. Lepiej nie kupować gotowej listy adresowej. Po pierwsze, kupiona z niesprawdzonego źródła może nie być do końca legalna. Po drugie, nie wiadomo jak była tworzona – niektórzy stawiają na ilość, a nie na jakość bazy adresowej. Dzięki tak tworzonej bazie można dotrzeć do szerokiego grona osób, ale niewiele z nich może się zainteresować naszym produktem. Najlepiej tworzyć bazę samodzielnie – kierując potencjalnych klientów na stronę i zachęcając do zapisania się na listę lub oferując interesujący produkt lub usługę za darmo, w zamian za zapianie się listę.

Ulotki jako dodatek

Mało skutecznym, lecz wciąż nagminnie stosowanym sposobem na zdobycie klientów są ulotki. Koszt ich wyprodukowania może być niski, a uczniowie w trakcie wakacji rozniosą nam je za 5zł na godzinę, ale to i tak nie wystarczy, aby warto było w ten sposób promować e-sklep. Dzięki ulotkom możemy dotrzeć do dużej ilości osób, ale tylko na wybrany terenie lub w konkretnym miejscu. 90% z nich trafia do kosza na śmiecie. Mimo to wciąż wielu przedsiębiorców korzysta z tej metody promowania biznesu, dlatego warto wspomnieć o jej nieskuteczności. Ulotki mogą się sprawdzić tylko jako marginalny element naszego marketingu. Możemy je na przykład rozłożyć w biurach czy urzędach, w których często pojawiają się osoby potencjalnie zainteresowane produktami naszego sklepu internetowego.

Post a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *